Tergempar : Kopi 3 in 1 ada viagra! | Xanzwhite Skincare

Tergempar : Kopi 3 in 1 ada viagra!

Hati-hati minum kopi

Saja nak cek latest update pasal produk kosmetik beracun di pasaran. Tengok-tengok, terjumpa satu senarai panjang kat laman web rasmi Kementerian Kesihatan Malaysia, bahagian Farmasi. Senarai ni bagi semua sekali termasuk kosmetik, makanan atau minuman dan supplement yang dikategorikan dibawah jenis tradisional.

Alhamdulillah sebab tengah sambung PhD kat fakuli farmasi, senang sikit kerja. Punyalah panjang list senarai kopi yang ada di pasaran ada bahan yang namanya tadalafil dan sildenafil yang rupanya merupakan ubat yang digunakan untuk merangsang seks lelaki! Senang citer viagra, siapa tak tau viagra kan? berhati-hati la minum di warung-warung atau restoran-restoran yang ada macam-macam jenis kopi ni. Senangnye, minum je la yang dibancuh cam nescafe ke, tak payah minum 3 in 1 dah.

Jom share supaya semua lebih berhati-hati, AWARE! and BEWARE! Senarai berikut dah diasingkan mengikut kategori kosmetik, makanan/minuman dan tradisional untuk memudahkan rujukan.

Senarai Produk dikesan Bahan Terlarang!

Kategori Kosmetik

Bahan terlarang dan kesan sampingan

Tretinoin :

Sejenis ubat yang digunakan untuk merawat jerawat tetapi tersenarai dalam bahan terlarang sebab ia merawat dengan mengganggu pertumbuhan sel kulit.

Kesan sampingan :

Kulit kering, gatal, kemerahan, sedikit kesan terbakar (mild burning).

Hidrokuinon :

Sejenis ubat yang berfungsi sebagai peluntur untuk kulit, macam Clorox baju. Biasa digunakan untuk merawat bintik hitam atau jeragat dimuka dengan membunuh sel-sel melanocyte yang berfungsi menghasilkan pigmen melanin yang bagi warna pada kulit.

Kesan sampingan :

Kulit kering, gatal, kemerahan, sedikit kesan terbakar (mild burning), kulit hilang perlindungan dari sinar uv dan berpotensi mendapat kanser kulit.

Xanzwhite skincare dijamin bebas bahan-bahan terlarang. Ia hasil kajian saintis SIRIM Berhad yang diluluskan KKM dan diiktiraf Halal JAKIM malah SATU-SATUNYA DI MALAYSIA YANG MENANG INTERNATIONAL AWARD!

Whatsapp segera ke +6010-8121725

Bil. Nama Produk Racun Dikesan
1.

 

ATIKA BEAUTY RENEWAL CREAM HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
2. BEAUTY LINE BEAUTITUDE MULTIPURPOSE CREAM TRETINOIN
3. CHANTIQUE WHITENING NIGHT CREAM TRETINOIN
4. DE PUTIH NIGHT CREAM TRETINOIN
5. DERMACEUTIC SPOT CREAM HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
6. DERMACEUTIC SPOT PEEL CREAM HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
7. DNARS MAGIC GOLD FOUNDATION HYDROQUINONE
8. ELITE RIAS ER CREAM HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
9. ERIESYA SPA BEAUTY CREAM HYDROQUINONE
10. HANS BEAUTY TREATMENT TONER HYDROQUINONE
11. KRIM MALAM MISHA HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
12. NATASYA KRIM HERBA HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
13. NATASYA KRIM HERBA GOLD HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
14. NURIZ DAY & NIGHT CREAM HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
15. PIGMENTATION RECOVERY COMPLEX TRETINOIN
16. R&Z WHITENING NIGHT CREAM TRETINOIN
17. RATNA SARI WHITENING NIGHT CREAM TRETINOIN
18. RZAC WHITE PEARL CREAM TRETINOIN
19. TEMULAWAK WHITENING PEARL CREAM PAPAYA TRETINOIN
20. TIA AMELIA KRIM JERAGAT HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
21. YELLOW CREAM (KRIM KU-NENG) HYDROQUINONE
22. ZARA REJUVENATION CREAM HYDROQUINONE

Kategori Makanan atau Minuman

Sibutramine : Sejenis ubat yang digunakan untuk bantu turunkan berat badan seseorang. Senang cite, ubat kuruslah. Terkenal sebagai perencat selera makan di mana ia memberi kesan kepada bahagian otak yang mengawal selera makan.

Kesan sampingan : Pengguna berisiko tinggi untuk dapat penyakit kardiovaskular macam SERANGAN JANTUNG dan STROK.

Dexamethasone : Ni sejenis steroid yang berfungsi macam hormon yang kelenjar adrenal kita rembeskan. Biasa digunakan untuk menggantikan bahan kimia yang kurang dihasilkan oleh badan dan membantu merawat arthiritis, mengurangkan keradangan serta alahan yang teruk yang menyebabkan asma. Masalahnya ialah ubat ni adalah ubat terkawal yang digunakan untuk masalah yang sangat serius. Bukan untuk kegunaan umum

Kesan sampingan : resah, perut tak selesa, sakit kepala, pening, insomnia, jerawat, gangguan kitaran haid.

Tadalafil & Sildenafil : Sejenis ubat yang digunakan untuk merawat masalah LELAKI! (erectile dysfunction) atau bahasa mudahnya masalah seksual lelaki. Sildenafil juga dikenali sebagai Viagra!. Ubat ni juga digunakan untuk merawat masalah tekanan darah tinggi dalam paru-paru.

Kesan sampingan : kesukaran bernafas, sakit dada, sakit kepala, keinginan seksual yang tinggi dan lama sehingga lebih dari 4 jam, ruam, pandangan kabur. Ada kes yang hingga mengancam nyawa!

Kopi Boleh Buat Alat Sulit Jadi Kuat

Agak-agaknya kes rogol yang banyak sekarang ni ada kemungkinan tak disumbang oleh mende-mende ni? Na’uzubillahiminzalik.

Bil. Nama Produk Racun dikesan
1. ADEQUINN NUTRICOCO – NATURAL SLIMMING SUPPLEMENT SIBUTRAMINE
2. AIR IKAN HARUAN DEXAMETHASONE
3. BEAUTE FIT BODY CONTOUR SIBUTRAMINE
4. BIO DREAM GOLD TADALAFIL
5. BODY BEAUTY SLIMMING COFFEE SIBUTRAMINE
6. BODY LIFT BIODEX SIBUTRAMINE
7. BODY TRIMZ SIBUTRAMINE
8. BRAZILIAN CATUABA TADALAFIL
9. BRAZILIAN PROMAN-CATUABA COFFEE BLEND TADALAFIL
10. BRO ALI COFFEE ANALOG SILDENAFIL
11. CAFÉ ABANG YES TADALAFIL
12. CANDIGOLD ANALOG SILDENAFIL
13. CANDY 193 SILDENAFIL
14. CATUABA TADALAFIL
15. EXTEND UP ENERGY DRINK SILDENAFIL
16. EXTREME – ENERGY COFFE SILDENAFIL
17. EXTREMEN ANALOG SILDENAFIL
18. EXTREWOMEN TADALAFIL
19. F250- HEALTH SLIM FITNESS SIBUTRAMINE
20. GOJI GUARANA EXTRA SILDENAFIL
21. GOJI GUARANA SILDENAFIL
22. GOJI MORE ANALOG TADALAFIL
23. GOJI YUMBERRY ANALOG SILDENAFIL
24. GUARACAFE SILDENAFIL
25. HBW ICE LEMON TEA ANALOG SILDENAFIL
26. HOTTON VITALITY CANDY ANALOG TADALAFIL
27. IE2 O SILDENAFIL
28. KING CAPPUCINO SILDENAFIL
29. KNIGHT COFFEE ANALOG SILDENAFIL
30. KOLEKCAFE POWER PLUS SILDENAFIL
31. KOPI ANGGOK ANALOG SILDENAFIL
32. KOPI ASMARA SILDENAFIL
33. KOPI BAGUS AAA SILDENAFIL
34. KOPI CAMPURAN KEDAI KOPI ALI BAGUS SILDENAFIL
35. KOPI HARI-HARI MAU TADALAFIL
36. KOPI JANTAN TRADISIONAL ANALOG SILDENAFIL
37. KOPI PAHLAWAN ANALOG SILDENAFIL
38. KOPI PAK GURU ANALOG SILDENAFIL
39. KOPI PAK SHEIKH SILDENAFIL
40. KOPI PANGGUNG AL-AMBIAK ANALOG SILDENAFIL
41. KOPI SUPER ANGGOK SILDENAFIL
42. KOPI TENAGA TOK LEBAI PLUS SILDENAFIL
43. MENTALK CANDY ANALOG TADALAFIL
44. MIRACLE OF E250 ANALOG SILDENAFIL
45. MY ENERGY PLUS+ ANALOG SILDENAFIL
46. NATURAL SOLUTION – GOJI CATUABA ANALOG SILDENAFIL DAN ANALOG TADALAFIL
47. NATURAL SOLUTION – GOJI COCOMIANA ANALOG SILDENAFIL
48. NATURAL SOLUTION – LYCIUM GUARANA ANALOG SILDENAFIL DAN ANALOG TADALAFIL
49. NEXUS MXP ANALOG SILDENAFIL
50. NIGHTCAFE SILDENAFIL
51. NIQMAT 69 ANALOG SILDENAFIL
52. OBEXLIM SIBUTRAMINE
53. MACA MAX ANALOG SILDENAFIL
54. MACAGIN GINSENG CANDY SILDENAFIL
55. R DREAM TADALAFIL
56. RED ENERGIZER CANDY FOR MEN ANALOG TADALAFIL
57. ROYAL BEVERAGE MAQRIFATUN SILDENAFIL
58. SASANERGY DRINK ANALOG SILDENAFIL
59. SLIMAX COFFEE SIBUTRAMINE
60. SLIMINA SLIMMING COFFEE SIBUTRAMINE
61. STIFFNITE COFFEE ANALOG SILDENAFIL
62. SWEET 17-ORANGE+MANGO SLIMMING FIBER ANALOG SIBUTRAMINE
63. TRI-MAX ANALOG SILDENAFIL
64 TRICAJUS ANALOG SILDENAFIL
65. TRUE SELF REPAIR ANALOG SILDENAFIL
66. TRUE SR SILDENAFIL
67. VIGOR CANDY SILDENAFIL
68. VITCA-F TADALAFIL
69. VITCA-M TADALAFIL
70. WINNIE BEAUTY V1 SILDENAFIL
71. XKL SKYFRUIT JUICE PREMIX ANALOG SILDENAFIL

 

KATEGORI TRADISIONAL

Bil.

Nama Produk

Racun Dikesan

1. 357 NASAL SPRAY DEXAMETHASONE
2. ACAI BERRY ABC SIBUTRAMINE
3. AMBERINE SIBUTRAMINE
4. BEAUTIFUL SLIM BODY SIBUTRAMINE
5. BIO MACA PLUS SILDENAFIL
6. BMI-9 XYLIMMING CAPSULE SIBUTRAMINE
7. BODY BEAUS SIBUTRAMINE
8. COLLAGEN SLIM SIBUTRAMINE
9. CORAL PLUS UA 350MG CHLORPHENIRAMINE
10. COSA GRANDE PLATINUM TADALAFIL DAN AVANAFIL
11. DELIMA RAJA URAT DEXAMETHASONE
12. DIEM CAPSULE TADALAFIL
13. ENG LEONG CORDYCEPS CHUANBEI PLUS COUGH PILL DIPHENHYDRAMINE
14. FIGURE UP SIBUTRAMINE
15. GINSENG JIN FUI WAN DEXAMETHASONE
16. GOJI PLUS CAPSULE ANALOG SILDENAFIL
17. JAMU TRADISIONAL JAYA ASLI (ANTI ASAM URAT) DEXAMETHASONE
18. JINGLIDA ANALOG TADALAFIL
19. KAPSUL LELAKI KUAT SILDENAFIL
20. KINTOP SIBUTRAMINE
21. LAMI SIBUTRAMINE
22. MA’JUN BURUNG UNTA DEXAMETHASONE
23. MAAJUN TENAGA HERBA-UBI JAGA DEXAMETHASONE
24. MAAJUN TOLAK ANGIN DEXAMETHASONE
25. MADU ADUNAN HERBA DEXAMETHASONE
26. MAJUN DUA ISTIMEWA DEXAMETHASONE
27. MAKJUN SYAFIQ 3 ISTIMEWA DEXAMETHASONE
28. MAKJUN TAUFIQ DUA ISTIMEWA DEXAMETHASONE
29. PENAWAR SENDI TULANG DEXAMETHASONE
30. PHYTOSHAPE SIBUTRAMINE
31. PIL RESDONG DEXAMETHASONE
32. PIL ZHEN ZHU BAI FONG WAN CHLORPHENIRAMINE
33. PROMAX CAPSULE ANALOG SILDENAFIL
34. PRONOTON SILDENAFIL
35. QIAN TONG DAN CHLORPHENIRAMINE
36. RAJA UBAT RESDUNG DEXCHLORPHENIRAMINE
37. RED BRAND GINSENG PLUS ZHENG FEI CAPSULE DEXAMETHASONE
38. REEPO DEXAMETHASONE
39. REN SEM TU CHON CHIN KUO PILL DEXAMETHASONE
40. SENNA PLUS CAPSULE SIBUTRAMINE
41. SKYLINE AL-TAQWA GOUT ASAM URAT DEXAMETHASONE
42. SKYLINE AL-TAQWA SAKIT PINGGANG & LUTUT DEXAMETHASONE
43. SPARTAN ANALOG SILDENAFIL
44. TOMABEST ANALOG TADALAFIL
45. VEGROW ANALOG SILDENAFIL
46. VENERGY CAPSULE ANALOG SILDENAFIL
47. VITAL + ESSENCE CAPSULE NORTADALAFIL
48. VNG400 ANALOG TADALAFIL
49. YI ZHI YANG SILDENAFIL

Whatsapp segera ke +6010-8121725

You may also like...